6 cech dobrej agencji rekrutacyjnej 

Blog Landoor (1)
0

Jesteś właścicielem firmy i szukasz odpowiedniego sposobu na znalezienie wymarzonego pracownika, który powiększy wykwalifikowaną kadrę? W takim razie zdecyduj się na współpracę z wyspecjalizowaną agencją rekrutacyjną. Chociaż w Polsce na rynku pracy można znaleźć wiele placówek tego typu, to niestety nie każda z nich gwarantuje osiągnięcie sukcesu oraz najwyższą jakość współpracy. Jak zatem wybrać dobrą agencję rekrutacyjną? Poznaj 6 cech dobrej agencji rekrutacyjnej, dzięki której znajdziesz idealnego kandydata na stanowisko pracy w twojej firmie.  

1. Komunikacja na najwyższym poziomie 

W każdym przedsięwzięciu, które obejmuje współpracę dwóch podmiotów, to właśnie sprawna i przejrzysta komunikacja jest fundamentem, bez którego osiągnięcie sukcesu nie jest możliwe. Taka zasada również dotyczy procesu rekrutacji.  

Decydując się na współpracę z agencją, dla której przekazywanie wniosków ze spotkań z kandydatami to naturalny elementy współpracy, możesz być pewny, że jako właściciel firmy, będziesz zawsze na bieżąco w kwestii statusu rekrutacji.  

Stały kontakt z agencją jest także podstawą tworzenia pozytywnej relacji nie tylko z firmą poszukującą pracownika, lecz także z samym kandydatem. Sprawne przekazywanie informacji osobie oczekującej na finalną decyzję o jej zatrudnieniu pozwala również budować dobrą relację z kandydatami – udzielanie konkretnych informacji zwrotnych jest stałą praktyką, stosowaną przez profesjonalistów.  

Nawet w przypadku niepowodzeń, tworzenie wrażenia „opieki nad podopiecznym” zachęca kandydatów do dalszych prób w kolejnych rekrutacjach, organizowanych przez tę samą agencję rekrutacyjną.  

2. Znajomość danego obszaru rynku pracy 

Po czym poznać dobrą agencję rekrutacyjną? Po tym, że specjalizuje się w konkretnych branżach zawodowych lub tylko jednej branży. Oczywiście w Polsce można znaleźć z łatwością agencje, które chwalą się elastycznością i szerokim działaniem na rynku pracy, jednak w przypadku procesów rekrutacyjnych na wysokie stanowiska, brak znajomości danej specyfiki branży może kosztować firmę zatrudnienie pracownika o nieodpowiednich kwalifikacyjnych i umiejętnościach lub zakończenie procesu bez powodzenia.  

Jeśli zależy ci na skuteczności, zamiast nawiązywać współpracę z agencją specjalizującą się „we wszystkim i w niczym” warto wybrać taką, która zna od podszewki daną branżę.  

Jak jednak można zrozumieć tzw. znajomość branży? Firma, która zajmuje się rekrutacjami, działając w danej branży zawodowej, doskonale zna procesy w niej zachodzące, potrzeby kandydatów i przedsiębiorstw, a także może zaproponować, dzięki swojemu doświadczeniu konkretną i skuteczną strategię rekrutacyjną. Podsumowując, jeśli do pracy jest poszukiwana osoba do branży budowlanej lub energetycznej, najlepiej wybrać agencję rekrutacyjną, która specjalizuje się w wyżej wymienionych branżach.  

3. Identyfikacja potrzeb klienta 

Jeśli otrzymałeś ofertę pracy po wymianie kilku wiadomości e-mail, to znaczy, że agencja nie bierze współpracy na poważnie i interesuje ją jedynie szybki zarobek po zaoferowaniu szablonowych rozwiązań.  

Godna zaufania agencja rekrutacyjna rozpoczyna swoją współpracę z klientem jako pracodawcą od identyfikacji jego potrzeb. Dobra firma specjalizująca się w przeprowadzaniu rekrutacji zadaje między innymi szereg pytań, dzięki którym zostanie nakreślony kandydat, jakiego potrzebuje firma.  

Być może otrzymasz do wypełnienia formularz, który pozwoli stworzyć spersonalizowaną strategię rekrutacyjną. Między innymi takie praktyki świadczą, że agencja rekrutacyjna jest zorientowana przede wszystkim na spełnienie potrzeb klienta, czyli znalezienie odpowiedniego kandydata na stanowisko pracy, który wniesie wiele dobrego do przedsiębiorstwa. 

4. Stosowanie skutecznych metod i narzędzi 

Chociaż spadek liczby ofert zatrudnienia potwierdza, że „rynek pracownika” zakończył się z rokiem 2022, to i tak zamieszczanie ogłoszeń rekrutacyjnych oraz korzystanie z wcześniej utworzonej bazy kandydatów nie gwarantują znalezienia talentu, którego szukamy.  

Obecnie najlepszym sposobem jest przejęcie inicjatywy w kwestii szukania pracownika przez dobrą agencję rekrutacyjną, stosującą wyspecjalizowane metody działań. Jeśli przy tworzeniu strategii rekrutacyjnej usłyszałeś o metodach, z którymi wcześniej nie miałeś styczności, to znak, że nie miałbyś takiej skuteczności, przy pozyskiwaniu pracownika na własną rękę.  

5. Korzystanie z nowych metod  

Renomowane agencje rekrutacyjne cały czas są ukierunkowane na rozwój nowych metod działania, które będą równie skuteczne, jak strategie i techniki już wypracowane, dzięki wieloletniemu doświadczeniu. Chętnie wprowadzają nowe metody działania lub modyfikują już te stosowane od lat, tak aby móc odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów.  

Firmy rekrutacyjne godne uwagi stale monitorują branże, w których funkcjonują i weryfikują nowe informacje, analizując je w kontekście tego, jak można je wykorzystać do ulepszenia swojej działalności rekrutacyjnej.  

6. Przejrzysta strona internetowa i obecność w social mediach 

Omawiając cechy dobrej agencji rekrutacyjnej, nie sposób nie wspomnieć o stronie internetowej. Prawdopodobnie współpracę z agencją rekrutacyjną nawiążesz, dzięki namiarom kontaktowym, którymi dysponujesz właśnie ze strony internetowej. 

Będąc na stronie, zwróć uwagę na kilka aspektów. Dobrze zaprojektowana witryna jest wizytówką samej firmy oraz odzwierciedla jej podejście do klienta. Jeśli firma zajmująca się rekrutacją, wprost informuje za pomocą strony internetowej o swojej działalności, dzieli się wiedzą za pomocą artykułów blogowych, umożliwia zapoznanie się z przykładowymi ofertami pracy, a także aktywnie udziela się w social mediach, to wszystko wskazuje na to, że współpraca będzie oparta na dobrej komunikacji i profesjonalizmie.  

Rekrutacja pracownika to zawsze dla firmy pracochłonny proces. Współpraca z firmą zewnętrzną pozwoli odszukać na rynku pracy kandydata o pożądanych kwalifikacjach. Jeśli szukasz agencji rekrutacyjnej, która wyróżnia się powyżej wymienionymi cechami, koniecznie skontaktuj się z Landoor Consulting. Specjalizujemy się w prowadzeniu procesów rekrutacyjnych dla branży budowlanej, energetycznej i nieruchomości. Serdecznie zapraszamy do kontaktu.  

Related Blogs

Podziel się z nami swoją opinią